Z dniem 1 lipca 2018 r. weszły w życie przepisy wprowadzające instytucję Split payment, czyli mechanizm podzielonej płatności.
W praktyce płatność będzie realizowana na dwa odrębne
rachunki bankowe: wartość netto zakupu będzie wpłacana bezpośrednio na rachunek
bankowy dostawcy, natomiast wartość VAT na jego specjalne konto (rachunek VAT).
Konto rejestr VAT to indywidualny rachunek bankowy, utworzony
dla każdego podatnika podatku VAT przez jego własny bank.
Podatnik nie ma swobody dysponowania środkami, które
są zgromadzone na jego własnym dedykowanym koncie VAT.
Może być ono wykorzystywane wyłącznie do celów zapłaty
tego podatku na rzecz innego podatnika. Decyzja w sprawie zastosowania Split
payment spoczywa na stronie realizującej płatność.
Firmy, pracujące na systemie Microsoft Dynamics AX
(starsze wersje) oraz D365 FO które planują wykorzystać mechanizm Split
payment muszą dostosować swój system do nowych wymogów prawnych.
Zastosowanie tego mechanizmu polegać będzie na
dokonywaniu płatności za fakturę przy użyciu komunikatu przelewu, w
którym trzeba będzie wykazać:
·
numer faktury
w związku z którą dokonywana jest płatność,
·
numer NIP
kontrahenta,
·
kwotę netto
całości lub części zapłaty za tą fakturę oraz
·
kwotę VAT
całości lub części zapłaty za tą fakturę
Jeżeli przedsiębiorca dokona płatności z zastosowaniem
wskazanego wyżej komunikatu, kwota netto z faktury zostanie przelana na
rachunek rozliczeniowy dostawcy, a kwota VAT na rachunek VAT podatnika.
W rozwiązaniach Microsoftu dotyczących AX2012 oraz
D365 FO informacje dotyczące komunikatu przelewu będą generowane dla metody
płatności oznaczonej jako Split Payment.
Zespół konsultantów Im-Prove
przygotował rozwiązanie dla obecnej wersji systemu Microsoft Dynamics 365 for
Finance and Operations oraz starszych wersji Microsoft Dynamics 2012.
Małgorzata Pokornowska-Konopka
Senior Financial Consultant
Microsoft Dynamics 365 FO Im-prove


Komentarze
Prześlij komentarz